//
L’educació en blanc: imaginaris i horizonts

L’EDUCACIÓ EN BLANC: IMAGINARIS I HORITZONS

Línies de mediació i col•laboració amb xarxes actives


En el règim neoliberal l’escola està subjecta al model d’empresa, el qual reprodueix, mitjançant diverses estratègies performatives un sistema competitiu i flexible que classifica, encapsula i compartimenta les formes de vida a través del control; les formes d’ésser i estar dintre d’una lògica acumulativa que produeix individus capacitats per unes demandes específiques que suporten la càrrega del sistema.

L’individualisme, la independència, l’autosuficiència i l’autonomia són les bases de la subjectivitat neoliberal; valors totalment enfrontats al discurs de la cooperació social, la col•lectivitat, la solidaritat, la igualtat i els afectes.

Aquest seminari pretén aprofundir en els processos educatius a través del desenvolupament de pràctiques col•laboratives per tal de repensar els espais, els formats i les arquitectures en les que s’inscriuen les nostres pràctiques; i així afrontar l’educació en un marc de transformació social capaç de fer contrapès a les diferents formes d’organització que adopta el nou capitalisme.

Proposem revisar els models de les pedagogies libertàries, col•lectives, crítiques, feministes i artístiques per tal de desenvolupar la imaginació educativa sobre la consolidació de relacions horitzontals, flexibles i sostenibles; i plantejar altres formes d’organització i de producció de coneixement mitjançant una metodologia que pretén recuperar el contingut emancipador, l’esperit crític i la cooperació social. En quin sentit podem trobar un horitzó per la transformació social i política en les pràctiques educatives? Com crear pràctiques educatives amb autonomia respecte les propostes instituides?

Aquesta investigació es situa entre la pràctica i la crítica educativa, l’acció política i la pràctica artística per plantejar l’educació com un espai d’intervenció crítica i d’imaginació política. El seminari es desenvoluparà mitjançant grups de lectura, debats i pràctiques col•laboratives.
Alumnes i admissió

El seminari està dirigit a estudiants, professors i professionals del món de l’educació, l’art i l’activisme. La participació implica el compromís l’assistència i l’elaboració d’un treball d’investigació.Les sol•licituds de les persones interessades en participar en aquest seminari es valoraran d’acord a l’interés dels sol•licitats a través d’una carta de motivació.

Hores totals: 60
 30 hores de taller/ 30 hores de treball d’investigació.

Los comentarios están cerrados.

Follow ARTE FACTUM on WordPress.com