//
La pràctica artística com a mitjà per l’aprenentatge de la llengua

LA PRÀCTICA ARTÍSTICA COM A MITJÀ PER L’APRENENTATGE DE LA LLENGUA

Procesos pedagógics y metodologías amb grups


ARTEFACTUMcolumnalengua»Aquest curs facilita metodologies i eines de creació artística com a mitjà per l’aprenentatge de la llengua i la creació de projectes transdisciplinars a l’aula. El nostre principal interès és compartir eines de creació que fomenten dinàmiques de col·laboració per tal de suscitar una sensibilitat cap el llenguatje a través de l’art.«


La pràctica artística proposa una altra modalitat d’aproximar-se al món. Involucra la imaginació, la ficció i la creació de formes variades d’aproximar-se a una mateixa cosa. L’experiència artística s’apropa més al conèixer, al descobrir, al descobrir-se implicat amb la matèria i amb els altres. Per això aquest saber no està orientat a una finalitat concreta, sinó a la de creació de sentit.

Aquesta proposta està orientada a incentivar als/les alumnes en l’aprenentatge de la llengua per mitjà d’eines i estratègies artístiques partint dels seus propis interessos. Establir pràctiques artístiques que involucrin als/les alumnes en el desenvolupament de la competència lingüística apunta a iniciar-los/les en tasques interessants que els/les sensibilitzin amb activitats guiades per ells/es mateixos/es a partir de les seves vivències. D’aquesta manera l’estudi de la llengua ja no és tan sols portador d’estructures descontextualitzades, sinó un medi per abordar continguts afins a les experiències artístiques compartides.

D’altra banda, l’aprenentatge de la llengua per mitjà de continguts curriculars d’altres disciplines implica un canvi de paradigma en la metodologia, selecció i elaboració de materials, prenent de base les expressions artístiques amb la finalitat de millorar les habilitats lingüístiques- l’escriptura, la lectura, l’escolta i la parla-, així com les estratègies d’aprenentatge metacognitives, cognitives i socioafectives.

Aquest curs facilita metodologies i eines de creació artística com a mitjà per l’aprenentatge de la llengua i la creació de projectes transdisciplinars a l’aula. El nostre principal interès és compartir eines de creació que fomenten dinàmiques de col·laboració per tal de suscitar una sensibilitat cap el llenguatje a través de l’art.

Continguts:

  • El cos i l’experiència com a fonaments de l’aprenentatge de la llengua:
    • Pedagogies corporals: performativitat i teatralitat a l’aula.
    • La pràctica artística com a mitjà per l’aprenentatge de la llengua.
    • Les eines de la creació artística per l’experimentació de metodologies que guien l’aprenentatge de la llengua a través de les pròpies viviències.
  • Dinàmiques de col·laboració i cooperació a l’aula:
    • La creació de projectes transdisciplinars a l’aula.
    • Els alumnes com agents actius en l’aprenentatge.

La proposta està orientada a professors/es de primària i secundària, estudiants i professionals del món de l’educació interessats/des en la pràctica artística com a mitjà per l’aprenentatge de la llengua des d’una perspectiva transdisciplinar.

Curs presencial.
Durada: 20 hores en quatre sessions.

Los comentarios están cerrados.

Follow ARTE FACTUM on WordPress.com