//
arte factum

Arte factum és un espai d’investigació pedagògica en moviment que connecta la pràctica artística i educativa amb la vida. Desenvolupem modes experimentals de [co]existència, artificis i dispositius que, des d’una perspectiva performativa, desencadenen processos col·lectius orientats a activar nous àmbits d’invenció educativa.

La nostra intenció és pensar la pedagogia des de l’art i l’art des de la pedagogia. Fer un exercici de transferència-contratransferència en el que la pràctica artística i la pràctica educativa es fonguin per tal de crear un espai d’intersecció entre la imaginació artística, la imaginació pedagògica i la imaginació política en una forma híbrida.

La nostra investigació està encaminada a provocar situacions per reflexionar col·lectivament sobre les estructures dels mètodes que s’estan desenvolupant en l’actualitat; espais per contrastar inquietuds i experiències a través de pràctiques compartides que proposin una trama múltiple i polifònica de relats com arquitectura fonamental de l’educació.

No es tracta de fer una aplicació de la teoria crítica a la pràctica educativa; sinó de produir efectes i afectes que proposin relacions socials de caràcter transformador.

Ens referim als efectes que es produeixen al posar en joc la relació pedagògica. Els efectes apareixen en el futur desplaçats i deslocalitzats, desborden el propi marc pedagògic per tal d’expandir-se a altres àmbits de la vida.

D’altra banda ens referim amb afectes a la potència de deixar-nos afectar pel que esdevé per tal de pensar col·lectivament sobre les nostre pràctiques. Pensem que el desafiament de tota pràctica educativa és donar-nos temps per pensar, és aprendre a ser afectats per tal de transgredir la relació d’indiferència que ens conforma com a espectadors de la realitat.


 Arte Factum està format per:

Esther Blázquez Puerto

Artista, pedagoga i investigadora


Grau en Educació Primaria per la Universitat de Valladolid (2015), Màster en Pràctica Escènica i Cultura Visual (ARTEA) per la Universidad de Alcalá de Henares (Madrid 2012), Tècnica Superior d’Art Dramàtic per La Casona (Barcelona 2009) -títol homologat per l’ACEE (Associació Catalana d’Escoles de Teatre)-, Postgrau en Dansa Movimient per la Universitat Autònoma de Barcelona (Barcelona, 2002) i Diplomada en Educació Musical per la Universitat de Barcelona (1998). En l’àmbit de l’educació ha treballat pel Departament d’Educació com a mestra d’Educació Musical i Dansa de 1998-1999 fins a 2010-2011. Ha realitzat projectes d’investigació en l’àmbit de la pedagogia crítica i l’art experimental Formació en Arts: Pedagogies crítiques centrades en les arts en viu. Proposta d’intervencióexplorant connexions entre Educació i Creació, i incorporant metodologies que proposen noves formes de relació social a l’aula. Actualment forma part del col·lectiu A.R.T.A.S (Artistes associats a La Poderosa, Barcelona).

[ Descarrega el currículum complet aquí ]

David Pérez Pérez 

Artista, investigador i creador escènic


Graduat en Direcció Escènica i Dramaturgia a l’Institut del Teatre de Barcelona (2015) i Tècnic Superior d’Art Dramàtic per La Casona (2009) -títol homologat per l’ACEE (Associació Catalana d’Escoles de Teatre)-. Ha relitzat estudis de direcció i guió al Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (2007-2009) i Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona (2003-2005). Combina la creació escènica amb projectes d’investigació transdisciplinars que exploren espais de liminalitat i proposen connexions entre esfera pública i art. En l’àmbit de la creació escènica contemporània ha col·laborat amb creadors/es com Paz Rojo (The Gerries by Gerry, In-presentable 2012), Juan Navarro (El paraíso es un lugar tranquilo, Festival Grec de Barcelona 2014) o La Societat Doctor Alonso ( El desenterrador, 2014). Actualment forma part del col·lectiu A.R.T.A.S (Artistes associats a La Poderosa, Barcelona).

[ Descarrega el currículum complet aquí ]

 

Anuncios

Los comentarios están cerrados.

Follow ARTE FACTUM on WordPress.com